Følelsen av høst

Kalenderen viser 1. oktober, og jeg kjenner forventningsfølelsen stige fra magen og spre seg i hele kroppen. Det er offisielt høst nå! Joda, september er vel strengt tatt også en høstmåned, men den føles mest som oppvarming, eventuelt nedkjøling, alt etter hvordan du ser det. Jeg gir kanskje ikke så mye mening?

Ihvertfall. Nå er det offisielt høst helt på ordentlig, vi går inn årets siste tre måneder, og jeg gleder meg over fargesprakende blader og skarp luft, Halloween, bursdager (meg selv, min kjære og diverse familie), advent og jul. Gløgg, kakao, juleverksted (men i år skal jeg senke ambisjonene så det ikke blir stress!), pepperkakedeig fra IKEA (eller er det den som har palmeolje i seg?), telys og mørkere om kvelden og refleksmas (jeg husker det en gang i februar) og all verdens fine ting.

Og jeg tenker at man kan pinadø trenge litt gresskar og telys og kakao når hele verden ser ut til å ha bestemt seg for å gå av hengslene én gang. Da må man noen ganger bare ta en liten time-out fra alt sammen, og gjør en fin ting. Enten det er å gå en tur (og vasse i høstløv), eller bake boller eller se Corpse Bride på DVD for ørteogførtiende gang, eller strikke nisselue til nevøen, som blir altfor stor. Lua altså, ikke nevøen.

Og det var vel alt jeg hadde på hjertet for nå. Fortsettelser og bilder av nisselua (og annet) følger.

Legg igjen en kommentar

Milladamens liv

Hvem slapp henne ut?

Fra ord til bok

To forfattere om bok nummer to

Polkadotviking

handmade everyday luxury

Elsespelse

about knitting and Star Trek and other stuff

Bury my Boots at Hurgadah

Have keyboard, will ramble

