Mitt liv som cracked-avhengig

Jeg husker ikke når eller hvordan jeg første gang hørte om Cracked.com. Antageligvis hadde noen lenket til artikler via Facebook, og nysgjerrigheten tok overhånd.

Nå er jeg fullstendig avhengig, og bruker mer tid enn sunt er på å lese artikler, som regel i opplistingsform, om alt fra amerikanske presidenter som var fullstendig badass via syke, syke bøker om romantiske tips for hverdagen til selvutleverende, utrolig gode artikler om hvor vanskelig det er å kutte ut drikkingen etter å ha vært alkoholiker i mange år.

De aller fleste temaene er altså fullstendig personlig irrelevante, skjønt jeg har hatt mye moro av artikler som «5 multiplayer videogames that will destroy your marriage». Og her trodde jeg det var en strålende ide spleise på Nintendo Wii til min elskedes 30-årsdag sammen med søsknene hans…😉

Cracked deler enkelte trekk med Wikipedia, blant annet «Klikk-deg-videre»-syndromet. På slutten av hver artikkel er det lenker til andre som også kan interessere, og de tar aldri feil. Følgelig vet jeg mer enn jeg egentlig kunne tenke meg å vite om de fem merkeligste årsakene til at vi har sex (i følge vitenskapen) og de seks dummeste tingene som noensinne har blitt gjort med uvurderlige historiske skatter, for å nevne noe. Vi snakker møbler og diverse nips fra Det hvite hus på garasjesalg. President Arthur (1881-1885) var en motebevisst mann, og den eksisterende stilen var jo bare 1820.

Derimot var det mildt forstyrrende, dypt fascinerende og ikke minst hysterisk morsomt å lese om fem soldater fra virkeligheten som får Rambo til å gå hjem og vogge. Listen omfatter blant annet mr. Jack Churchill, som kjempet i 2. verdenskrig bevæpnet med et skotsk tohåndssverd (claymore). Og sekkepipe. I 2. verdenskrig.

Jeg kunne fortsatt å liste opp eksempler en god stund, men foreslår heller at du går rett til kilden, for eksempel ved å følge de ovenstående lenkene. Men ikke kom til meg og klag når du oppdager at det har gått tre timer – jeg har gjort mitt beste for å advare deg.

1 kommentar (+add yours?)

  1. gonzotrooper
    Mar 12, 2012 @ 23:48:21

    Kjenner meg igjen. Leste så godt som hele Crackeds produsjon i 2011.

    Svar

Legg igjen en kommentar

Milladamens liv

Hvem slapp henne ut?

Fra ord til bok

To forfattere om bok nummer to

Polkadotviking

handmade everyday luxury

Elsespelse

about knitting and Star Trek and other stuff

Bury my Boots at Hurgadah

Have keyboard, will ramble

